miercuri, 20 iunie 2012

între credinţă şi adevăr....

ca "simplu cetăţean" ce asistă la "spectacolul" lumii,mă întreb;de ce pe vremea lui Ceausescu,deşi religia era interzisă  bisericile goale şi nu se respectau sărbătorile creştine,nu existau atâtea crime şi fără de legi ca acuma?....de ce de zeci de ani vedem cum mase întregi de oameni s-au întors către credinţă dar cu toate astea mergem spre prăpastie?..acum avem din ce în ce mai multe zile sfinte libere,dar sărbătorile creştine s-au transformat în ieşirea la grătare...mici şi hălci de carne pe întrecere....la biserică merg bătrânii că deh se pun bine cu divinitatea care acuşi acuşi le taie" gazul",sau poate alţii din interese personalizate...în acest sens o întâmplare petrecută ceva zile în urmă întăreşte ceea ce spun....vine la mine un cetăţean cu o problemă să i-o rezolv.......ptr.asta trebuia să facem neapărat un drum în afară de localitate....omul volubil foarte...eu,cocoţată în "gipanul"pe care-l avea în dotare,priveam absentă şoseaua şi-l ascultam pe om cum se lăuda el că este un şofer bun şi că nu a avut până acum nici o problemă de circulaţie..doar că vorba aia afacerist fiind,uneori mai scapă la un pahar de whiski înainte de a urca la volan..dar într-o zi fiind convins că nu i se poate întâmpla ceva având o întâlnire mai aparte a băut mai mult decât era necesar,s-a urcat la volan cu dorinţa de a nu fi oprit de politie cumva..dar ca-n viaţă de ce te fereşti de aia dai,hopa, poliţia pe centrul şoselei!..trage pe dreapta i se pune fiola..încearcă o ezitare nu are încotro...poliţistul îi reţine actele şi-l invită la secţie..alcoolemia era peste..şi atunci povestea el cu mândrie,"înainte de a încuia maşina să plec cu ei,pun mâna pe portactele deaupra volanului unde am o iconiţă luată de la muntele athos şi spun,"doamne dacă exişti,ajută-mă şi scapă-mă"..mai spun odată cu glas tare de au auzit şi poliţiştii şi merg cu ei să-şi facă datoria..la secţie bucurie mare dau de un ofiţer care îmi era obligat cu o problemă şi cum actele au ajuns în mâna lui ,desigur substituie foaia cu rezultatul gradului de alcoolemie ieşit şi hocus-pocus ies curat ca lacrima...ce să mai spună cei care mă prinseseră,decât că domnule B să fiţi mai atent altădată...şi uite aşa am scăpat eu datorită ajutorului iconiţei care face minuni"...???????!!!!!!..chiar nu mai am ce comenta:(.................



8 comentarii:

  1. Bună, Ry.
    Aş zice că totul depinde de ceea ce a învăţat el din asta. Dacă n-o să mai facă prostia să bea la volan, gândindu-se că ulciorul nu merge de multe ori la apă şi că nu-i deloc înţelept să-l ispiteşti pe dumnezeu, atunci ... una peste alta, întâmplarea are un final fericit.
    Altfel, e belea mare!

    RăspundețiȘtergere
  2. da,întâmplarea are un final fericit,eu însă mă refeream la faptul că unii confundă pe Dumnezeu cu stânca din povestea lui Aladin..ştii tu,"sesam deschide-te":)..nu cu credinţa cea adevărată..nu iconiţa l-a ajutat să scape "curat"ci hazardul,cred...Dumnezeu nu cred că ajută pe cei care fac greşeli..până la urmă dacă se întâmpla să omoare un om caz în care nu-l oprea Poliţia,care ar mai fi fost semnificaţia iconiţei aceleia?:)...

    RăspundețiȘtergere
  3. Ştiu ce zici şi ai dreptate.
    Raţionamentul meu încerca să desluşească modul lui de a gândi. Nu-i vorba despre cum aş fi procedat eu, ci de cum cred că a gândit el.
    El consideră că Dumnezeu l-a scăpat de aplicarea legii. Dacă vede lucrurul acesta ca pe o excepţie făcută de dragul lui, atunci poate că ştie şi că nu e bine să te ticăloşeşti sperând ca Dumnezeu o s-o ţină langa cu excepţiile în favoarea ta.
    Şi în felul acesta e posibil să-şi fi însuşit lecţia.
    Zic şi eu...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. şi tu ai dreptate,dar ştii cum e,"năravul din fire nu are lecuire"..pt.că nu am mai spus,dar nu s-a oprit numai la acest punct.a continuat să-mi povestesacă[şi nu ştiu dacă nu,şi când a mers cu mine , nu avea ceva la "bord",că prea nu se mai oprea din vorbit pe tema asta:)],s-a mai lăudat că a mai încercat odată şi a reuşit din nou să-i fenteze pe poliţişti..ce mai zici acum?..între timp tipul a plecat din ţară..mă întreb, prin afară cam ce tactică aplică....

      Ștergere
  4. Da,o intamplare fericita pentru el...ptr cei din trafic nu. Se mai si lauda cu cunostiintele lui.Sa sti Ryanna ca am o boala pe politistii astia...daca te prinde fara centura te amendeaza si-ti mai iau si puncte,iar pe unul ca cel de care povesteai,il iarta!.Pai e corect?Cred ca acel domn nici nu avea treaba cu iconita,a fost doar un instict de-al lui. Pai daca crezi in Dumnezeu nu te urci baut la volan...in primul rand ptr securitatea ta si apoi a celor din trafic.Ce sa mai spun...lume nebuna.Te imbratisez cu tot dragul.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. păi asta am vrut să evidenţiez eu,credinţa în dumnezeu doar pt.interes prpriu..sigur că respectivul voia să mă impresioneze..nu a reuşit decât să-mi provoace dezamăgire..credinţa adevărată înseamnă să poţi avea grije şi de aproapele tău..dacă nu poţi din anumite motive.măcar să ai respect pt.orice şi oricine...
      poliţistului ce vină să-i acord...este şi el om..şi evident supus şefilor...şi dacă ar fi doar această categorie care să facă diferenţieri ar fi bine,dar câte categorii mai sunt în genul lor să nu mai vorbim...
      mulţumesc mult de trecere..
      o duminică minunată să ai!

      Ștergere

mesaj

toate articolele postate sunt inspiraţie şi creaţie proprie.. de aceea e bine să nu plagiaţi şi ,dacă totuşi o faceţi,adăugaţi vă rog o trimitere la sursă..nu am să invoc drepturile de autor,deoarece eu cred în justiţia divină şi nu în cea umană:).. imaginile însă sunt luate de pe net,iar cele cu drepturi de autor au înscrise pe ele situl respectiv..pe această cale mulţumesc mult tuturor creatorilor acestora..
-

Totalul afișărilor de pagină

Image du Blog joliscoeurs.centerblog.net
Source : joliscoeurs.centerblog.net sur centerblog.