marți, 1 februarie 2011

cât durează o iubire?......


cît durează o iubire?..se spune că doar trei ani, după care..pa!... “doar trei ani? adica atat de simplu sa fie? unu. doi. trei. în primul an traiesti pasiunea, in al doilea an spiritele se mai calmeaza, iar in al treilea an deja te gandesti ca se va termina, intervenind monotonia. Etapele ar fi: dragoste-iubire-obisnuinta”(asta ar fi explicaţia cuiva de pe net)…în weekendul acesta am dorit să revăd un film despre împărăteasa Sissi,şi tot navigând pe internet în căutarea acestuia,am şi dat peste teme pe marginea acestui subiect pe cât de banal,pe atît de controversat....am lăsat filmul cu frumoasa actriţă Romy Schneider,şi am căutat adevărata poveste a acestei împărătese celebre..departe adevărul de povestea romanţată a acesteia..filmul dă de înţeles că iubirea dintre ea şi soţ a fost unică,realitatea  dezvăluie altceva….şi mă întreb şi eu,dar chiar, până la urmă cît ţine o iubire...la o emisiune tv.unde era ca invitat un actor foarte cunoscut i s-a pus întrebarea de către moderator cît durează iubirea..acesta a spus că există bărbaţi colecţionari de iubire,dar care nu iubesc vreodată,la fel cum sunt şi femei colecţionare de bărbaţi şi care nu ştiu ce este iubirea..dar sunt bărbaţi care iubesc o singură femeie toată viaţa,şi uneori şi dincolo,şi femei la fel...apoi a subliniat faptul că el nu-i un colecţionar...interesant!….mai citeam undeva"că în iubire există o mie de încercări şi doar o singură mare iubire"...de regulă însă unii se opresc doar la încercări spunând că marea iubire este de fapt o” fata morgana”......revenind însă la subiect...deci dacă iubirea  durează doar trei ani,eu aş adăuga..probabil doar pentru unul ,că celuilalt se prea poate să nu-i treacă vreodată….mai rămîne un aspect ce se discută mai rar..ce te faci când eşti iubit dar nu iubeşti,sau când iubeşti şi nu eşti iubit...suferinţa nu se naşte din faptul că nu eşti iubit sau că nu iubeşti,ci din motivul că iubeşti pe cel/cea care iubeşte pe altul/alta....
a iubi sau a nu iubi,a fi sau a nu fi,..asta-i întrebarea..dixit!..



13 comentarii:

  1. Mai conteză, Ry?
    Când tot universul îţi pune piedică şi lumea întreagă se luptă pentru a-ţi interzice sentimentul autentic, mai are rost să măsurăm? Doar dacă vrei să ştii cât ţine "chinul"...

    Iubirea e eternă. Dragostea e cea care are o durată variabilă. Oamenii se îndrăgostesc, dar de iubit... habar-n-au!
    Şi dacă totuşi se găseşte vreunul mai curajos, dispus să încerce, atunci se formează ad-hoc o conspiraţie universală împotriva lui.
    Mi-e lehamite!

    RăspundețiȘtergere
  2. păi, când Iago şi Othelo e mai peste tot reeditaţi,ce s-ar mai putea spune?....iar universul..normal cum că formează o conspiraţie,că doar nu oi vrea ca Dumnezeu să rămână singur..el este cel ce cere,şi nu ştiu cât oferă iubire necondiţionată..o să mă contrazici iar..că dumnezeu este unica iubire...hai mă laşi?..şi experienţele care se fac pe noi ,pe sufletul nostru,cine le coordonează?..dracii?..nu,.. ei nu există..sau dacă da,aici pe pământ este împărăţia lor...
    şi mie mi-e lehamite!...

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu Dumnezeu, Ry ci demiurgul e cel care se opune. Dumnezeu chiar ne iubeşte şi ne ajută. Dar ştii tu, chestia cu sfinţii e încă valabilă.

    RăspundețiȘtergere
  4. poate se poate vorbi de Dumnezeul fiecăruia dintre noi,şi nu de sfinţi..o părere proprie,nu neapărat obiectivă...
    vezi tu,după mine Terra este prcum un acvariu cu peşti..depinde foarte mult de stăpânul în a cărei grije ai intrat...de el depinde ce peştişor îţi mai aruncă lîngă tine,sau ţo-l ia ptr.a-l oferi altcuiva...eu cam aşa văd uneori situaţia..

    RăspundețiȘtergere
  5. Nu'ş, dar uneori mi-e dor de...stele.
    :)
    Ştii tu la ce mă refer.

    RăspundețiȘtergere
  6. Iubirea e o stare...la fel ca tristețea sau mai știu eu ce...doar că ne place mai mult....

    RăspundețiȘtergere
  7. O iubire durează până la plictisire. Să facem tot posibilul pentru a nu ne plictisi nicând unii de alţii şi mai ales de Dumnezeu.

    RăspundețiȘtergere
  8. Blue,
    ştiu la ce te referi..nu sunt decât două variante:dacă e să se întîmple,se va întîmpla,dacă nu..precum spunea Dalai Lama:"Tine minte ca sa nu obtii ceea ce vrei este adeseori un noroc incredibil"..
    zic şi eu!:)

    RăspundețiȘtergere
  9. Septembrie,
    se poate spune şi aşa,cum că iubirea este o stare..şi desigur ca orice stare trece..totuşi eu spun că iubirea este legată şi de tristeţe,şi de bucurie,şi de fericire..de fapt cred că iubirea dă toate celelalte stări..precum se mai spune "tonul face muzica!:)...în funcţie de aceasta avem toate celelealte stări..şi iubirea e de mai multe feluri..de lucruri,de părinţi de copii etc...

    RăspundețiȘtergere
  10. Albibal,
    e greu să fii mereu atent să nu plictiseşti pe cineva,iar de Dumnezeu cred că nici nu se poate pune problema..are el grijă să ne amintească mereu că există:)..şi apoi nu ştiu dacă plictiseala ar fi problema..mai grav este când intervine ura,sau gelozia absurdă ce se naşte din iubirea posesivă..sau atunci când intervine trădarea..şi aici iar sunt confuză....aud mereu expresia:m-a lăsat ptr.alta/altul..şi cîte sacrificii am făcut eu ptr.el/ea...cum poţi porunci inimii să primeşti sau să dăruieşti celuilalt doar ceea ce vrei tu...cum mai spunea cineva..inima are o raţiune pe care raţiunea nu o înţelege...sau nu are putere să o domine...în final mă întreb cum e mai bine să iubeşti,raţional sau emoţional?..

    RăspundețiȘtergere
  11. Păi dacă iubirea e o stare e impropriu să spui că iubeşti emoţional sau raţional. Te afli în sau în afara stării de iubire.
    Asta-mi aminteşte de:

    http://www.youtube.com/watch?v=TxvpctgU_s8

    :)

    RăspundețiȘtergere
  12. iubirea e ca viaţa..sau viaţa e iubirea..se naşte, trăieşte,îmbătrâneşte şi moare..mi-a venit să spun aşa..o aiureală..nu,iubirea este foarte fragilă...iubeşti pe cineva,poate că nu ştii de ce,sau că ţi-a plăcut ceva la el/ea..apoi intervine ceva...ce?..raţiunea?..bârfa?...uneltirile celor de pe margine(de aceea aminteam de Iago mai sus)...nu se ştie ce,şi iubirea moare..poate nu întîmplător Napoleon spunea:în dragoste este ca la război,totdeauna va fi un învins şi un învingător...nimic mai adevărat..şi în general învinsul suferă uneori din orgoliu,că a fost părăsit,confundând acest lucru drept iubire,şi atunci unde este iubirea,sau ce este iubirea..e bine totuşi ca în iubire,nimeni să nu fie nevoit să spună "iartă-mă"...bunicii mei aveau o conduită exemplară...un respect reciproc şi o înţelegere ca la carte...nu am auzit între ei vreo ceartă,sau cuvinte urîte,nu mai vorbesc de jugniri…şi erau oameni simpli...zilele trecute a venit la birou un bărbat la aproape şapezeci de ani,intelectual rasat cu aspect extreme de îngrijit,să ceară un act..m-am uitat în documentul în care scria căsătorit de n.zeci ani,cu trei copii..ştiu despre el că duce o viaţă dublă..încă din tinereţe,iubeşte o femeie care îl aşteaptă liniştită într-un apartament undeva în oraş..soţia lui nu ştie sau nu vrea să ştie…el spune că nu-şi iubeşte soţia dar stă cu ea pentru copii..amanta nu ştiu ce spune,dar cert nu îi este bine..şi totuşi a ales această cale…cine, cum ,cât iubeşte mai mult?...el,ea?...şi atunci ce este iubirea? …de ce totul este perfect doar în vis,desigur visul cu ochii deschişi şi nu cel de noapte…..
    acum plec..poate mai vorbim pe seară:)…

    RăspundețiȘtergere

mesaj

toate articolele postate sunt inspiraţie şi creaţie proprie.. de aceea e bine să nu plagiaţi şi ,dacă totuşi o faceţi,adăugaţi vă rog o trimitere la sursă..nu am să invoc drepturile de autor,deoarece eu cred în justiţia divină şi nu în cea umană:).. imaginile însă sunt luate de pe net,iar cele cu drepturi de autor au înscrise pe ele situl respectiv..pe această cale mulţumesc mult tuturor creatorilor acestora..
-

Totalul afișărilor de pagină

Image du Blog joliscoeurs.centerblog.net
Source : joliscoeurs.centerblog.net sur centerblog.